sobota, 8 października 2011

Dzem cebulowy

Certaldo slynie nie tylko z tego, ze zyl tam Boccaccio. Uprawia sie tam wspanialy rodzaj cebuly,  z ktorej wytwarza sie miedzy innymi dzem cebulowy. Mozna go dostac w kazdym sklepie w miescie.


Dzisiaj podam Wam przepis na dzem cebulowy. Bardzo latwy i dosc szybki do wykonania.

Dzem cebulowy w stylu Certaldo

Skladniki:
500 gram czerwonej cebuli
320 gram cukru
2 jablka sredniej wielkosci
sok z 1 cytryny

Przygotowanie:
Cebule kroimy na male kawalki.


Jablka obieramy ze skorki , trzemy na tarce. Na patelnie wrzucamy skrojona cebule, starte jablka oraz wycisniety sok z cytryny. Wszystko dusimy przez 25 minut.


Nastepnie dosypujemy cukier i pozostawiamy na wolnym ogniu przez okolo 30 minut.


Odstawiamy do ostygniecia. Smacznego!!


Ps. Cieply dzemik jest rowniez smakowity!

3 komentarze:

  1. Z racji, że jestem cebulo-wstrętna... tym razem mi się nie przyda:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jestem cebulolubna:), ale musze do niego dojrzec:). Jak znam siebie dlugo mi to nie zajmie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi sie. To przypomina czatnej. Na pewno smaczne, jak nie trafie dobrej cebuli to bedzie bardziej wytrawne. A czy mozna zamknac na dluzej w sloikach? pasteryzowac?. I te proporcje takie male to szybko mozna zrobic. polska cebula jest ostra, ale kupilam na bazarze w Rimini wloska, byla wrecz slodka, namowiono mnie zeby ugryzc jak jablko, na prawde dalo sie przelknac, ale to byla biala cebula, moze cukrowa?

    OdpowiedzUsuń